Tentang Blog Ini

Blog ini khas untuk rakan-rakan seperjuangan yang pernah berada di bawah satu bumbung semasa menuntut ilmu dalam Tingkatan 6 di Sekolah Menengah Tuanku Muhammad, Kuala Pilah, pada tahun 1975 dan 1976. Rakan-rakan boleh posting apa sahaja asalkan tidak menyinggung perasaan rakan-rakan yang lain. Jika perlukan bantuan hubungi admin blog di 012-2345889. Blog ini juga boleh dibaca dalam pelbagai bahasa.

Tuesday 28 February 2012

BERTEMU KAWAN LAMA

Oleh:
Mohd Sharif Ahmad

Pada 25 Februari 2012 jam 8.30 malam, bertempat di Dewan Desa Melang Inn Kuala Pilah saya menghadiri majlis meraikan pengantin baru anak kepada rakan sekolah iaitu Hj Adzman Abu Hassan.



 
Majlisnya meriah dan ramai sekali tetamu yang hadir. Tema majlis pada malam itu adalah serba hijau. Adzman adalah merupakan rakan sekolah saya semasa di Form 6, TMS pada sessi 1975 dan 1976.

Beliau menjemput ramai rakan-rakan sekolah dan di dalam ucapannya sempat juga beliau melahirkan penghargaan atas kehadiran kami semua.

Antara yang hadir ialah Halim Gumpal yang tiba dari Kuala Kangsar, Aziz Bakar yang datang dari Sg Koyan, Habibah Yussof, Zahari Osman jauh datang dari PP, Dr Norizan Md Nor juga dari PP, Md Shah Zainal, Abd Rahim Pendek dari Gemas dan Ybhg Dato' Ab jalil Abdullah. 

Biasalah kalau dah bertemu kawan lama, kami seronok berbual, tidak terasa masa berjalan begitu pantas. Persetujuan lisan dicapai agar satu reunion diadakan pada 1 dan 2 September 2012 sempena sambutan Hari Raya Aidil Fitri.

  

Reunion mungkin diadakan di Pulau Pinang dimana Dr Norizan dan Zahari akan menjadi tuan rumah. Saya bertanggung jawab mengumpulkan rakan-rakan lama dan membina laman sosial ini untuk memudahkan rakan-rakan berkongsi maklumat.

Kami juga diberitahu Dr Norizan mungkin akan menyambut menantu pada bulan September ini kelak. Mungkin tarikh yang dicadangkan boleh diubah suai nanti.

Mari kita sama-sama jayakan program ini kelak.   



Gambar ini di ambil dari album facebook Aziz Bakar
  

1 comment:

  1. Kawan-kawan boleh masukan komen di sini. jika nak tulis artikel atau posting hantarkan ke tmsns@yahoo.com. Tq

    MSA
    Admin

    ReplyDelete